https://images.unian.net/pb/003/thumb_files/h_190/321375.jpg Київ Представник Світового Банку Сьюзен Ратледж та директор Департаменту зовнішньоекономічних відносин Національного банку України Сергій Круглик під час презентації результатів дослідження фінансової грамотності та захисту прав споживачів фінансових послуг, в Києві, 6 грудня 2010 р. Національне дослідження фінансової грамотності проводило Агентство США з міжнародного розвитку «Розвиток фінансового сектору» (USAID, FINREP). Метою проекту є розробка в Україні загальнонаціональної програми фінансової освіти та захисту прав споживачів фінансових послуг. Протягом вересня 2010 року більш ніж 2000 респондентам вікової групи від 20 до 60 років було поставлено 64 запитання, які стосувалися персональних фінансів та захисту прав споживачів. Дослідженням встановлено, що понад 60% респондентів вважають себе фінансово грамотними (22% - «добре» чи «відмінно»: 41% - «задовільно»). Однак лише 22% респондентів змогли дати 5 чи 6 правильних відповідей на 7 простих математичних запитань, без яких неможливо управляти власними фінансами. Рівень довіри до фінансового сектору України є дуже низьким. Близько 13% українців роблять заощадження. З тих споживачів, хто не заощаджує кошти, 14% пояснюють це недовірою до фінансових установ. Близько 7% українців мають поліс страхування життя, а 21% говорять, що не купують страховий поліс, тому що не вірять, що страхова компанія виплатить кошти спадкоємцям в разі їх смерті. Кожен четвертий споживач мав негативний досвід користування фінансовими послугами, а до трійки лідерів за рівнем проблемності увійшли банківський депозит, споживчий кредит та банківська кредитна картка (29%, 28% та 23% від загальної кількості негативних випадків, відповідно). Тільки 16% респондентів вважає, що у випадку виникнення непорозуміння між споживачем та фінансовою установою, конфліктна ситуація буде вирішена на користь першого. Результати дослідження також вказують, що більшість українців гадки не має до кого звертатися за інформацією чи допомогою у випадку суперечок із фінансовими організаціями. Близько 56% респондентів оцінюють фінансовий стан своєї родини як задовільний, а 32% - як поганий або дуже поганий. У цьому випадку «задовільний» означає дохід, якого досить, щоб придбати продукти харчування, одяг та товари тривалого користування, хоча на останні інколи коштів не стає. Більшість населення не живе в борг, 77% стверджують, що взагалі не мають боргів (а 19% визнали наявність заборгованості). Більшість з тих, хто взяв кредит, кажуть, що на платежі по кредиту витрачають від 20% до 30% свого доходу. В основу цього дослідження покладена ідея про те, що стабільний, стійкий фінансовий сектор має спиратися на освічених споживачів. Фото Володимира Гонтара / УНІАН

Сьюзен Ратледж та Сергій Круглик

Представник Світового Банку Сьюзен Ратледж та директор Департаменту зовнішньоекономічних відносин Національного банку України Сергій Круглик під час презентації результатів дослідження фінансової грамотності та захисту прав споживачів фінансових послуг, в Києві, 6 грудня 2010 р. Національне дослідження фінансової грамотності проводило Агентство США з міжнародного розвитку «Розвиток фінансового сектору» (USAID, FINREP). Метою проекту є розробка в Україні загальнонаціональної програми фінансової освіти та захисту прав споживачів фінансових послуг. Протягом вересня 2010 року більш ніж 2000 респондентам вікової групи від 20 до 60 років було поставлено 64 запитання, які стосувалися персональних фінансів та захисту прав споживачів. Дослідженням встановлено, що понад 60% респондентів вважають себе фінансово грамотними (22% - «добре» чи «відмінно»: 41% - «задовільно»). Однак лише 22% респондентів змогли дати 5 чи 6 правильних відповідей на 7 простих математичних запитань, без яких неможливо управляти власними фінансами. Рівень довіри до фінансового сектору України є дуже низьким. Близько 13% українців роблять заощадження. З тих споживачів, хто не заощаджує кошти, 14% пояснюють це недовірою до фінансових установ. Близько 7% українців мають поліс страхування життя, а 21% говорять, що не купують страховий поліс, тому що не вірять, що страхова компанія виплатить кошти спадкоємцям в разі їх смерті. Кожен четвертий споживач мав негативний досвід користування фінансовими послугами, а до трійки лідерів за рівнем проблемності увійшли банківський депозит, споживчий кредит та банківська кредитна картка (29%, 28% та 23% від загальної кількості негативних випадків, відповідно). Тільки 16% респондентів вважає, що у випадку виникнення непорозуміння між споживачем та фінансовою установою, конфліктна ситуація буде вирішена на користь першого. Результати дослідження також вказують, що більшість українців гадки не має до кого звертатися за інформацією чи допомогою у випадку суперечок із фінансовими організаціями. Близько 56% респондентів оцінюють фінансовий стан своєї родини як задовільний, а 32% - як поганий або дуже поганий. У цьому випадку «задовільний» означає дохід, якого досить, щоб придбати продукти харчування, одяг та товари тривалого користування, хоча на останні інколи коштів не стає. Більшість населення не живе в борг, 77% стверджують, що взагалі не мають боргів (а 19% визнали наявність заборгованості). Більшість з тих, хто взяв кредит, кажуть, що на платежі по кредиту витрачають від 20% до 30% свого доходу. В основу цього дослідження покладена ідея про те, що стабільний, стійкий фінансовий сектор має спиратися на освічених споживачів. Фото Володимира Гонтара / УНІАН

ID:
#321375
Автор:
Гонтар Володимир
Місце зйомки:
Україна / Київ
Дата зйомки:
06.12.2010
Макс. розмір:
3771x2343 px
Перегляди:
710
Скачування:
0
Ключові слова:
+
Продовжуючи переглядати photo.unian.net, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся c Політикою конфіденційності
Прийняти