Пасхальні яйця обійдуться українцям цього року дорожче
(02.03.2012)
За півтора місяці до Великодня вартість продукту виросла на цілих 40%
Не чекаючи Великодня, виробники підняли ціни на стратегічний святковий продукт - яйця. За останній тиждень куряче яйце в оптовій мережі подорожчало в середньому на 18%, у роздріб - на всі 40.
Попит на яйця в пост знижується. А ось підприємства, що займаються виробництвом, не тільки не знижують ціни, а навпаки - підвищують.
Так, в Києві тиждень тому яйця коштували 8-11 гривень за десяток, а стали 11-13. В цілому по країні ціни підскочили на 40%, констатують в Антимонопольному комітеті, передає ТСН.
АМКУ рекомендував виробникам і продавцям яєць надати економічні обґрунтування на вартість продукту, а ще краще знизити ціни. Виробники свої витрати поки не деталізують. В усі торгові мережі вони розіслали листи наступного змісту:
- У зв'язку із зростанням цін на закупівлю шроту, кукурудзи, комбікормів і вітамінів, які складають 70% вартості курячого яйця, а також у зв'язку із зростанням ціни на тару і упаковку продукції, ми вимушені як виробники підняти ціни для всіх покупців.
Проте борці з монополією аргументи вважають надуманими.
- Вартість комбікормів істотно не змінилася, інфляція складала менше відсотка, а дефіциту на ринку не було, - відзначили в АМКУ.
Якщо за 10 днів виробники і чиновники не порозуміються, Антимонопольний комітет почне розслідування. Триватиме воно десь три місяці. Тому до Великодня, коли яйце стає дійсно стратегічним продуктом, вони точно не упораються.