Акція з вимогою прийняти законопроект, що передбачає збільшення зображень про шкоду куріння на пачках сигарет, в Києві - Фотобанк УНІАН Фотобанк УНІАН

Акція з вимогою прийняти законопроект, що передбачає збільшення зображень про шкоду куріння на пачках сигарет, в Києві

(31.05.2016)
31-го травня міжнародна спільнота відзначає Всесвітній день без тютюну. Саме в цей день активісти, лікарі, експерти Реанімаційного Пакету Реформ і народні депутати провели прес-брифінг у Верховній Раді та публічну акцію, щоб звернути увагу на проблеми куріння й важливість прийняття законопроекту №2820 .

Цьогоріч темою Всесвітнього дня без тютюну є «небрендована», проста, упаковка сигарет як дієвий спосіб зменшити привабливість сигарет та їхнє споживання. На сьогоднішній день просту пачку запроваджено в Австралії, Франції та Великій Британії. На черзі - Ірландія, Норвегія, Угорщина, Словенія, Швеція, Фінляндія, Канада, Нова Зеландія, Сінгапур, Бельгія та ПАР .
«Проста упаковка є важливим заходом для зниження попиту на тютюнові вироби, адже вона робить їх менш привабливими, обмежує використання сигаретних пачок з метою реклами і стимулювання продажу тютюну, а також підвищує ефективність попереджень про небезпеку куріння для здоров'я. Запровадження простих упаковок є частиною комплексного підходу до боротьби проти тютюну»,− зазначила Наталія Король, керівник відділу боротьби з неінфекційними захворюваннями Бюро ВООЗ в Україні.

Україна має чудову можливість наблизити зовнішній вигляд пачок сигарет до світових трендів контролю над тютюном, прийнявши законопроект №2820. Все залежить лише від політичної волі керівництва держави.
Зокрема, цим проектом закону передбачається повна заміна всіх медичних попереджень на нові з бібліотеки ЄС, збільшення попереджень до 65% площі поверхні пачки з обох боків, а ротація медичних попереджень буде відбуватись щороку. Крім того, на пачках сигарет заборонять друкувати будь-яку інформацію, яка може стимулювати продаж тютюну або створювати враження, що визначений тютюновий виріб є менш шкідливим, ніж інший. Такі правила маркування сигарет вже діють в Європейському Союзі з 20 травня 2016 р., відповідно до Директиви 2014/40/ЄС.
«Запропоновані зміни відповідають статті 11 Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, яка стосується пакування та маркування тютюнових виробів. Відповідні заходи допоможуть зробити пачку сигарет непривабливою, а саме куріння відразливим і соціально неприйнятним, зважаючи на його руйнівний вплив на здоров’я людей і економіку держави. Це допоможе застерегти молодь не починати курити. Тому законопроект №2820 необхідно приймати вже зараз», − наголосила Ольга Богомолець, народний депутат України, Голова Комітету ВРУ з питань охорони здоров’я.
Саме пачку сигарет тютюнова індустрія використовує в рекламних цілях, орієнтуючись на визначені цільові аудиторії. Для формування бренду застосовують привабливі геометричні фігури, яскраві кольори, блискітки і навіть образи тварин. Ефективною антирекламою є саме ілюстровані великі кольорові попередження про шкоду куріння.

Особа, яка за день викурює пачку сигарет бачить попередження про шкоду куріння принаймні 20 разів на день і 7000 разів на рік. Тому експерти розглядають кожен із цих разів як можливість донести інформацію курцеві про реальні загрози куріння саме в критичні для нього моменти: під час куріння та купівлі сигарет .

Наукові дослідження свідчать про головне – реальні ілюстрації хвороб на пачках сигарет рятують життя! Попередження підвищують обізнаність людей про небезпеку споживання тютюну та спонукають курців кинути курити. Окрім того, курці стверджують, що саме з пачок сигарет вони найчастіше дізнаються про небезпеку куріння, порівняно із будь-якими іншими джерелами інформації, за виключенням телебачення .

Зокрема після того, як в Сінгапурі почали використовувати ілюстровані попередження в 2004 році, було виявлено, що 28% опитаних курців почали менше курити саме через ці зображення, 14% зауважили, що вони уникають того, щоб курити біля дітей, 12% − уникають куріння біля вагітних, 8% − стали рідше курити вдома .
В Австралії, яка першою запровадила «просту упаковку» ще у 2012 році, за останні 3 роки зменшилась поширеність куріння з 19,4% до 17,2% серед дорослого населення .

«Існуюча ситуація, коли Кабінет Міністрів затверджує перелік попереджувальних картинок з наслідками спричинених курінням хвороб, ускладнює процедуру. Цими питаннями має опікуватися Міністерство охорони здоров’я. До того ж практика, коли ці зображення мають змінюватися раз на 5 років, є хибною. Тому в Україні ротація картинок має відбуватися раз на рік для того, щоб споживачі, зокрема і діти, не встигали до них звикати. Усе це передбачено в законопроекті №2820, який закликаємо народних депутатів підтримати», − додав Тарас Шевченко, керівник проекту «Київ без тютюнового диму» ГО «Центр демократії та верховенства права».

Законодавчі заходи з контролю над тютюном в Україні довели свою ефективність. Із 2006 по 2015 роки поширеність куріння в Україні знизилась із 37% до 24%. Реалізація Рамкової конвенції ВООЗ з боротьби проти тютюну зменшує тягар споживання тютюну.

«Ціна питання захисту людей від тютюну – сотні тисяч життів. Ефективність нових заходів з контролю над тютюном в ЄС оцінюють на рівні зменшення кількості курців на 2,5 мільйони. Для України ця цифра складає близько 220 тисяч курців. Залишати сигарети зі смаковими добавками, кольоровими пачками та неефективними попередженнями – безвідповідальність! Закликаю усіх народних депутатів підтримати законопроект №2820 у першому читанні у Всесвітній день без тютюну та разом доопрацювати документ на наступну сесію парламенту», − підсумував Андрій Скіпальський, керівник Українського центру контролю над тютюном громадської організації «Життя».
+
Продовжуючи переглядати photo.unian.net, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся c Політикою конфіденційності
Прийняти