Круглий стіл в агентстві УНІАН на тему: "Про молоко начистоту" - Фотобанк УНІАН Фотобанк УНІАН

Круглий стіл в агентстві УНІАН на тему: "Про молоко начистоту"

(17.10.2016)
Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ» оголосив результати національного дослідження молока і презентував новий знак «Чистоту збережено», який буде інформувати споживачів про те, що перед ними по-справжньому чисте молоко. Про це повідомив глава центру експертиз Валентин Безрукий під час прес-конференції в УНІАН.

Як зазначив Валентин Безрукий, вибираючи молоко, українці сьогодні звертають увагу на такі критерії, як свіжість, натуральність, смак. Однак цього недостатньо, аби придбати дійсно якісний продукт. Адже молоко, отримане від хворої корови, теж може вважатися свіжим і натуральним. Тому «ТЕСТ» запропонував вивести на передній план чистоту молока і три її головні складові: здоров'я корів, відсутність добавок і збереження температурного режиму. За цими трьома критеріями експерти проаналізували 16 зразків молока. З них 6 зразків – це молоко з базару, придбане в різних містах. Два зразка експерти придбали в Києві, і по одному – в Одесі, Харкові, Дніпрі та Львові. Також у дослідженні взяли участь 10 популярних марок пастеризованого молока, що продаються в магазинах.

Щоб оцінити здоров'я корів, експерти перевірили наявність у молоці гормонів та антибіотиків, нітратів, сальмонели, кількість соматичних клітин, що вказують на наявність у тварин такого захворювання, як мастит. При перевірці молока на наявність добавок експерти досліджували такі показники, як щільність (розбавлення водою), жирність, наявність рослинних жирів, соди, аміаку. Про дотримання або недотримання правильного температурного режиму молока свідчили його кислотність, а також мікробіологічні показники.

Як зазначила керівник відділу тестувань центру експертиз «ТЕСТ» Ніна Кільдій, яка також була присутня під час прес-конференції, результати проведеного дослідження показали, що більшість марок промислового молока отримали оцінки «добре» і «відмінно». У той самий час всі зразки домашнього базарного молока мали серйозні проблеми з мікробіологією. «Молоко, яке продається на базарі, – це сире молоко, воно не проходить ніякої температурної обробки, і в цьому полягає його небезпека. Саме по собі молоко, поки воно тепле і відразу від корови, ще може бути безпечним. Далі його вже не можна вживати в сирому вигляді, його обов'язково необхідно кип'ятити », – сказала Ніна Кільдій.

В рамках прес-конференції представники «ТЕСТ» презентували знак «Чистоту збережено». Його зможуть отримати виробники, продукція яких відповідає всім трьом критеріям чистоти. Таке молоко повинно бути від здорових корів, не містити ніяких добавок і залишатися охолодженим від надою до полиці.

Присутній на прес-конференції директор департаменту продовольства Міністерства аграрної політики і продовольства України Микола Мороз привітав появу знака «Чистоту збережено».

Як повідомляв УНІАН, в середині грудня 2015 року центр експертиз «ТЕСТ» провів дослідження і виявив, що третина зразків пастеризованого молока в Україні (різних виробників) не відповідає стандартам якості. Глава центру експертиз «ТЕСТ» Валентин Безрукий в грудні минулого року повідомив, що в цілому фальсифікація на ринку молочної продукції в Україні зростає. На прикладі вершкового масла він показав, що за останні два роки частка фальсифікацій масла збільшилася більш ніж удвічі – з 34% в 2013 році до 64% в 2015 році. Науково-дослідний центр незалежних споживчих експертиз «Тест» – громадська організація із захисту прав споживачів, що спеціалізується на порівняльних тестуваннях з 2001 року. За 15 років роботи організація провела 573 тестів і проаналізувала понад 6,5 тис. товарів (промислових товарів і продуктів харчування).
+
Продовжуючи переглядати photo.unian.net, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся c Політикою конфіденційності
Прийняти