Презентація соціальної інформаційної антитютюнової кампанії біля КМДА - Фотобанк УНІАН Фотобанк УНІАН

Презентація соціальної інформаційної антитютюнової кампанії біля КМДА

(27.10.2017)
27 жовтня представники Київської міської державної адміністрації, громадськості та Держпродспоживслужби представили соціальну інформаційну кампанію з попередження куріння серед дітей. Учасники провели брифінг, а також виставку антитютютнових рекламних плакатів.

Соціальну рекламу розмістили на вулицях та в метрополітені столиці, щоб проінформувати киян про небезпеку реклами та маркетингу тютюну, оскільки яскраве оформлення вітрин із сигаретами та ароматизовані тютюнові вироби збільшують ризик дитячого куріння.

Обличчям кампанії стали відомі громадські діячі, зірки спорту та музики: телеведуча Марічка Падалко, соліст гурту “Гайдамаки” Олександр Ярмола, співак, переможець талант-шоу “Голос країни” Роман Сасанчин, чемпіонка України з художньої гімнастики серед юніорів Христина Погранична.

Резніков Олексій, заступник голови Київської міської державної адміністрації, наголосив, що підтримує ініціативу громадськості щодо розміщення соціальної реклами, яка допоможе вберегти дітей від куріння.

Реклама, спонсорство та стимулювання продажу сигарет в Україні заборонені ще з 2012 року, але представники тютюнового бізнесу обладнують точки продажу так, що вони перетворюються на рекламні площини сигарет. Зокрема, використовують яскраві кольорові рамки, підсвітку, привабливі зображення, мотиваційні гасла, збільшені пачки сигарет тощо. Часто тютюнова продукція розташована поруч із товарами, які привертають увагу дітей – цукерками, снеками, іграшками, тому в дитячій уяві формується думка, що сигарети не шкідливі, а їхнє споживання є соціально прийнятим.

Яскрава викладка тютюну на 64% збільшує ризик початку куріння серед дітей. Щоб заборонити такий вид реклами тютюну, зареєстровано законопроект №4030а, котрий пропонує розміщувати сигарети не на відкритих вітринах, а в шафах із зачиненими дверима. Це дозволить зробити так, щоб діти та покупці, котрі не курять, не бачили сигарети в магазинах. Це зменшить доступність та соціальну прийнятність куріння.

Відповідно до опитування Київського міжнародного інституту соціології, 68% українців підтримують заборону розміщення сигарет на відкритих полицях магазинів.

«Громадські організації та Київська міська державна адміністрація проводять соціальну інформаційну кампанію з попередження куріння серед дітей. В свою чергу Держпродспоживслужба м. Києві проводить постійний моніторинг незаконної реклами та заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення.

Щоб удосконалити захист українців від реклами тютюнових виробів, потрібно заборонити викладку сигарет у вітринах магазинів. Саме таку норму й пропонують антитютюнові законопроекти №2820 та №4030а», - розповів Данило Мавлянов, заступник начальника Головного Управління Держпродспоживслужби в м. Києві.
Рекламу та викладку сигарет успішно заборонили вже понад 30 країн світу, серед них Велика Британія, Ірландія, Фінляндія, Хорватія, Ісландія, Австралія, Канада.

Ще одним інструментом маркетингу тютюнової індустрії є виробництво та продаж ароматизованих сигарет. Такі популярні інгредієнти, як: цукор, ментол, кориця, ваніль, какао, шоколад – додаються до тютюнових виробів, щоб зробити їх приємнішими на смак та привабливішими для молоді.

«Ароматизовані сигарети створюють ілюзію безпеки для здоров’я, оскільки нібито нейтралізують негативну дію куріння під смаками фруктів, цукерок та кави. Однак за цим навпаки криються додаткові фактори ризику для здоров’я людей. Цукор і шоколад, згідно з інформацією ВООЗ, при горінні виділяють токсичні речовини, солі органічних кислот приглушують смак гіркоти нікотину, а анестезуюча дія ментолу полегшує більш глибоке вдихання тютюнового диму. Неприпустимо маскувати смертельний товар під приємними смаками, тому потрібно на законодавчому рівні заборонити продаж ароматизованих сигарет, як це вже зробили у багатьох країнах Європи», - зазначив Отто Стойка, головний лікар Київського міського центру здоров`я.

За даними досліджень, понад 80% дітей почали курити з ароматизованих сигарет. Саме тому в Україні ще в 2015 році зареєстрували законопроект №2820, котрий має на меті заборонити сигарети з ароматизаторами, як це зробили в ЄС.

«Кампанія соціальної реклами є важливою стратегією інформування населення про маркетингові тактики виробників тютюну для залучення наших дітей до нікотинової, а згодом і фінансової залежності. Університет Джона Хопкінса (США) провів дослідження та перевірив 102 школи у м. Києві. В результаті, у 82% точок продажу маємо продаж сигарет у радіусі 250 метрів від школи, в 96% ці торгові точки з тютюном розміщують рекламу у формі підсвітки, привабливих постерів та оформлення пачок сигарет. Держава зобов’язана захистити дітей від усюдисущої тютюнової реклами. Сподіваємось, що ця інформаційна кампанія допоможе переконати народних депутатів прийняти антитютюнові законопроекти №2820 та №4030а», - підсумував Андрій Скіпальський, голова правління ГО «Життя».
+
Продовжуючи переглядати photo.unian.net, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся c Політикою конфіденційності
Прийняти