Учні Кловського ліцею провели акцію, щоб закликати депутатів заборонити рекламу тютюну в магазинах
(09.11.2017)
9 листопада в Кловському ліцеї відбулась акція, де учні звернули увагу на те, як тютюнові корпорації рекламують сигарети дітям.
Представники тютюнового бізнесу вважають школярів своїми потенційними клієнтами. Саме тому сигарети у магазинах яскраво розміщують на найвидніших місцях, на рівні зросту дітей та ще й поруч із цукерками.
Під час акції ліцеїсти заклеїли макети викладок сигарет у кіосках корисними товарами, які вони хотіли б бачити у вітринах. Такою ініціативою діти показали, що вони не хочуть бути мішенями тютюнової індустрії й звернулися до дорослих із проханням прибрати сигарети з відкритих полиць магазинів.
Відповідно до досліджень, діти, котрі бачать тютюнові вироби у місцях продажу, на 64% більш схильні почати курити. Саме тому для попередження виникнення нікотинової залежності серед дітей потрібно заборонити розміщувати сигарети на видноті. Саме таку норму пропонує законопроект №4030а, котрий більше року не розглядають у Верховній Раді України.
Понад 60% курців почали курити у віці до 18 років, тобто бувши ще неповнолітніми. Це означає, що маркетинг сигарет, який діти бачать щодня, залучає їх до залежності в юному віці. Та кількість яскравих вітрин із сигаретами, яку діти бачать щодня на вулиці та в супермаркетах, є своєрідним психологічним насильством та нав’язуванням смертельної продукції. Цим самим порушуються основоположні права дитини на здоров'я, життя та здоровий розвиток.
За результатами дослідження Школи громадського здоров’я Університету Джонса Хопкінса (США) та ГО «Життя», навколо 102 шкіл Києва знаходиться 376 точок продажу сигарет. Практично всі ці магазини обладнані спеціальною викладкою тютюнових виробів, що спонукає дітей починати курити.
Агресивна реклама сигарет сприяє тому, що кожен восьмий підліток в Україні курить. Щоб змінити таку ситуації та вберегти дітей від нікотинової залежності, потрібно прийняти законопроект №4030а. Така ініціатива допоможе обмежити повсюдну присутність сигарет у повсякденному житті, а також зруйнувати соціальну прийнятність куріння.