Прес-конференція в УНІАН: «Дні FIDIC в Україні: нові правила інфраструктурного будівництва, дорожня карта для України, європейські стандарти та нова професія інженера-консультанта»
(05.06.2018)
Другий за рахунком найбільший Форум Дні FIDIC в Україні, присвячений інфраструктурному будівництву, відбудеться з 14-15 червня в Києві на території готелю Ramada Encore, який розташований за адресою Столичне шосе, 103.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомила президент Асоціації інженерів-консультантів України (АІКУ), уповноважений представник FIDIC в Україні Яна Щигурова.
«Бізнес дні FIDIC в Україні - це другий захід такого значення. Цей захід знаменний тим, що збігся з ювілеєм Асоціації інженерів-консультантів України, яка є членом FIDIC, а з 2016 року ми є представниками FIDIC в Україні. Ми очікуємо, що на цій події будуть присутні виконуючий директор FIDIC Енріко Вінг, представники дирекції FIDIC з кураторства країн східної Європи, приїде акредитований тренер FIDIC Адріано Спассало. На заході будуть проведені тренінги фахівцями FIDIC, тому наші фахівці зможуть отримати сертифікати FIDIC», - сказав вона, додавши, що FIDIC - це федерація, яка 100 років тому запровадила поняття інженер-консультант.
За словами Щигурова, форум проводитиметься під патронатом комітету Верховної Ради з питань транспорту.
«Також, серед гостей очікується керівництво Рахункової палати, представники Міністерства фінансів, Служби автомобільних доріг, Адміністрації морських портів України (АМПУ), Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), представники комітету Євросоюзу з інфраструктурних проектів. Також їдуть колеги з Грузії, Китаю, Франції, Румунії. Партнером нашого заходу є компанія «Автомагістраль-Південь», яка є членом нашої асоціації. Свою участь підтвердила мерія Львова і представники Київської міськдержадміністрації», - зазначила вона.
Присутній на прес-конференції старший юрист компанії "Саєнко Харенко" Володимир Яремко повідомив, що підписання контрактів за стандартами FIDIC дає змогу залучати кошти міжнародних кредиторів та інвесторів.
«В Україні є нове тендерне законодавство, є Prozorro. Але постає питання: Що після Prozorro, коли ми говоримо про великі об'єкти інфраструктури. За якими контрактами їх будувати? Зрозуміло, це міжнародні кредитори й інвестори не дадуть грошей, якщо контракти затверджуватимуться за невідомими стандартами, а не за всесвітньою практикою. Ось якраз FIDIC є рецептом виходу із ситуації. Навіщо придумувати велосипед, якщо є всесвітня практика і стандарти. Є вже укладені контракти, які грамотно розподіляють ризики між учасниками і дозволять після тендерів якісно проводити менеджмент, контроль якості. Контракти FIDIC передбачають всі ці процедури, а родзинкою їх є те, що вони передбачають наявність інженера-консультанта», - сказав він.
За словами Яремка, інженер-консультант є незалежним фахівцем, який має свою команду і контролює, щоб виділені кошти на проект відповідали результатам.
«Адже можна грамотно провести тендер, але не отримати дорогу чи міст гарної якості. Контракти FIDIC це передбачають», - наголосив він.
Також присутній на прес-конференції керуючий директор "Українське співтовариство будівельного права" Артем Кисельов повідомив, що існує тиск на інженерів-консультантів у зв'язку з недоліками законодавства.
«Ті інженери, які є зараз, не зовсім незалежні. Насамперед, є залежність від замовника. Так, люди укладають договори із замовниками. Їх завдання виявити недоліки в роботі, яку робить підрядник. Але на практиці інженер приходить до замовника і вказує на недоліки в роботі або матеріалах, то найчастіше замовник каже: підписуй, а ми потім виправимо. А коли людина починає говорити, що я не можу підписати якість робіт, то замовник каже, що він не заплатить інженеру. Ці моменти потребують законодавчого регулювання», - сказав він.