Прес-конференція «Як тютюнові корпорації штучно зменшили надходження до Держбюджету?» в УНІАН
(08.08.2018)
Тютюнові корпорації штучно зменшують надходження до держбюджету шляхом необґрунтованого завищення обсягів виробництва і продажів сигарет у місяці перед підвищенням акцизу (форестелінгу), що є маніпуляцією зі сплатою акцизного податку.
Про це повідомив на прес-конференції в УНІАН керівник Українського центру контролю над тютюном громадської організації «Життя» Андрій Скіпальський.
«2018 рік став прикладом зловживання корпораціями своїми можливостями контролювати продажі і закупівлі акцизних марок. Власне, хочу звернути увагу на те, що продажі останнього кварталу 2017 року і першого кварталу 2018 року були в останньому (в четвертому кварталі 2017 - УНІАН) - 20 млрд, а в першому - 7 млрд. Це безпрецедентна різниця, яка свідчить винятково про штучне заниження корпораціями сплати акцизного податку», - сказав Скіпальський.
Таким чином тютюнова індустрія накопичує на складах необґрунтовано великі партії сигарет в останньому кварталі року і потім «продає» ці сигарети, оподатковані за старими акцизними ставками. Це явище називається форестелінгом і коштує державі мільярди гривень, зазначають експерти.
Присутня на прес-конференції представник Світового банку в Білорусі, Молдові та Україні Олена Дорошенко впевнена, що Україна не повинна відмовлятися від політики поступового підвищення податку на тютюнову продукцію. На її думку, завдання на цьому етапі - контролювати ефективність виконання політики.
«Кращий світовий досвід свідчить, що для запобігання форестелінгу і отримання додаткових надходжень до бюджету необхідно запроваджувати такі заходи, як: обмеження випуску надмірних обсягів тютюнових виробів безпосередньо перед збільшенням податків; сплата нового податку за новими ставками на тютюнові вироби, які вже вироблені або зберігаються на складі, але не надійшли в роздрібну торгівлю», - зазначила експерт.
Для вирішення проблеми експерти з контролю над тютюном радять законодавчо запровадити норму, згідно з якою обсяги реалізації тютюнових виробів за останній квартал року будуть порівнюватися з обсягами реалізації за перший квартал, і з 50% різниці в обсягах буде стягнуто додатковий акциз за ставками, які дорівнюють різниці між величинами ставок акцизу до і після підвищення такої ставки.
Експерти також зазначили, що ризик штучного заниження доходів від тютюнових акцизів, крім значних втрат держбюджету, несе ризик дискредитації державної політики щодо довгострокового підвищення акцизів на тютюн у контексті євроінтеграційних зобов'язань України і, найголовніше, в контексті заходів охорони здоров'я.
Як повідомляв УНІАН, надходження від тютюнових акцизів у 2017 році, за даними Державної казначейської служби України, становили 39,9 млрд грн, що на 6,7 млрд грн, або на 20% більше, ніж у 2016 році у зв'язку з 40% підвищенням специфічного акцизу на тютюнові вироби з 1 січня 2017 року.
Акцизи на сигарети з 1 січня 2018 року зросли на 29,7% у рамках плану підвищення акцизів на тютюнові вироби. У наступні 6 років тютюновий акциз зростатиме на 20% щорічно. Таким чином планується досягти мінімального європейського рівня оподаткування сигарет, який становить 90 євро на 1000 штук.
-
#845970
08.08.2018
Андрій Скіпальський, Олена Дорошенко, Костянтин Красовський
-
#845969
08.08.2018
Андрій Скіпальський, Олена Дорошенко, Костянтин Красовський
-
#845968
08.08.2018
Андрій Скіпальський
-
#845967
08.08.2018
Олена Макеєва
-
#845966
08.08.2018
Учасники прес-конференції
-
#845965
08.08.2018
Андрій Скіпальський, Олена Дорошенко, Костянтин Красовський
-
#845964
08.08.2018
Костянтин Красовський
-
#845963
08.08.2018
Олена Дорошенко
-
#845962
08.08.2018
Олена Дорошенко, Костянтин Красовський
-
#845961
08.08.2018
Олена Макеєва, Андрій Скіпальський, Олена Дорошенко, Костянтин Красовський
-
#845960
08.08.2018
Олена Макеєва
-
#845959
08.08.2018
Андрій Скіпальський